KAM-vaardigheden

Blog posts met het onderwerp " KAM-vaardigheden ":

IJzersterk in milieuprestaties met de PDCA-cyclus in ISO 14001

Organisaties moeten allemaal voldoen aan de alsmaar toenemende milieuwetgeving. Een rapport van het SCCM over de toegevoegde waarde van ISO 14001 certificering, toont aan dat de norm hier ook daadwerkelijk ... Lees meer

Wat is een managementsysteem en de waarde voor uw bedrijf?

Waarom zou u eigenlijk een managementsysteem gaan implementeren? Hoe helpt het u dan doelstellingen behalen? Waarom is het cruciaal voor certificering en de betrouwbaarheid van uw organisatie aantoonbaar maken aan uw relaties? In dit blog vertelle... Lees meer

Een managementsysteem opzetten in vogelvlucht

U bent verantwoordelijk gemaakt voor het opzetten of verbeteren van het managementsysteem binnen uw organisatie. Maar wat nu? In dit blog verduidelijken we de definitie van het managementsysteem en gaan we in op belangrijkste stappen die bij het opzetten van een managementsysteem komen... Lees meer

Wat is de zin en onzin van documenteren in KAM?

Documenteren. Misschien wel het meest besproken "noodzakelijke kwaad" in het vakgebied KAM. Wanneer is documenteren nu echt een keiharde eis in een norm? Kunt u het in veel gevallen omzeilen en uw collega's de administratieve last besparen? Of is het toch van ... Lees meer

Zo creëert u draagvlak bij uw collega’s voor Kwaliteit, Arbo en Milieu

Als KAM-coördinator bent u in veel gevallen niet de verantwoordelijke of beslisser om maatregelen door te voeren. U hebt een ondersteunende rol en bent dus eigenlijk het smeermiddel in de organisatie. In uw dagelijkse werk bent u dus sterk afhankelijk van anderen. Kwaliteit, Arbo en Mili... Lees meer

Rapporteren kunt u leren: Eén van de KAM-vaardigheden voor draagvlak

Het is uw taak om belangen, activiteiten en doelstellingen in een organisatie doelmatig en doeltreffend met elkaar te verbinden. Wat zijn de belangrijkste vaardigheden die u daarom absoluut moet beheersen? Die terugkomen in werkelijk iedere werkdag? Dat zijn: communiceren, analyseren en rapp... Lees meer

Communiceren kunt u leren: Eén van de KAM-vaardigheden voor draagvlak

U bent de verbindende factor voor belangen, activiteiten en doelstellingen in een organisatie. Wat zijn de belangrijkste vaardigheden die u daarom absoluut moet beheersen? Die terugkomen in werkelijk iedere werkdag? Dat zijn: communiceren, analyseren en rapporteren. Het lijken open deuren, maar v... Lees meer

Analyseren kunt u leren: Eén van de KAM-vaardigheden voor draagvlak

U bent de verbindende factor voor belangen, activiteiten en doelstellingen in uw organisatie. Uw taak is die zaken op een effectieve manier met elkaar te verbinden. Wat zijn de belangrijkste vaardigheden die u daarom absoluut moet beheersen? Die terugkomen in werkelijk iedere werkdag? Dat zijn: c... Lees meer
mail icons 2

Stel uw vraag over

Certificering van managementsystemen, keurmerken en andere schema's

Planning en service voor certificering

Customer Service Center Certificatie

TÜV Nederland